Google fjernede 2,3 milliarder internetreklamer sidste år

Illustration: PixieMe / Bigstockphoto.com
I deres årlige opdatering fortæller Google om nødvendigheden af at fjerne internetreklamer, der vildleder eller udnytter sårbare mennesker.

Google har i 2018 fjernet 2,3 milliarder 'dårlige' internetreklamer. Man har fjernet disse reklamer fra 1,5 millioner apps og fra næsten 28 millioner hjemmesider. Den 'dårlige' type reklamer, som Google refererer til i deres årlige opdatering, består af reklamer med vildledende indhold eller indhold, der forsøger at udnytte mennesker i sårbare omstændigheder.

Det skriver Techcrunch.com.

Google oplyste dette i dag i forbindelse med offentliggørelsen af deres årlige opdatering. Google har også været nødsaget til at lukke hele hjemmesider, der har profiteret på dårlige reklamer.

Arbejdet med at lukke hjemmesider og fjerne de 2,3 milliarder reklamer blev foretaget ved manuelle gennemgange af medarbejdere og via machine learning.

Google fortalte også i dag, at man i april vil introducere en 'ad policy manager', der skal vejlede udgivere til at undgå inkluderingen af dårlig reklamer på deres apps og hjemmesider. Googles reklamesektion var i sidste kvartal ansvarlig for en indtjening på omkring 208 milliarder kroner, hvilket udgør 83 pct. af Googles samlede omsætning.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (3)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere