Gør Rejseplanen bedre og vind 50.000 kroner

Rejseplanen beder nu udviklere om gode forslag til, hvordan webtjenesten kan blive bedre. Det kan udløse en præmie på 50.000 kroner.

Har du en god idé til, hvordan Rejseplanen.dk bliver bedre - og har evnerne til at gå fra idé til kode - kan der være en rar pose penge på vej til dig. Rejseplanen lancerer nemlig en konkurrence for udviklere, som en del af en kampagne for at gøre webtjenesten endnu nemmere eller bedre for brugerne.

Hovedpræmien er på 50.000 kroner, og der er desuden 10.000 kroner til vinderne i hver af de tre kategorier: Design, teknik og udbredelse.

I dag bliver Rejseplanen brugt på både computerskærmen, som mobil-applikation på flere forskellige platforme og på touch-skærme for eksempel på stationer. Ifølge Rejseplanen er danskernes muligheder for at finde en rejse med offentlig transport kåret til de bedste i Europa. Men derfor kan det sagtens være, at man kan tænke helt nyt og få en bedre løsning, lyder oplægget til konkurrencen.

Især studerende opfordres til at dyste om et solidt tilskud til SU'en. Rejseplanen forestiller sig for eksempel, at sådan et kig på nye muligheder for Rejseplanens tjenester vil være et oplagt emne til et studieprojekt.

Det officielle startskud på konkurrencen sker 11. oktober, og deadline for indsendte forslag er 1. december. Dommerpanelet består af blandt andet Niels Hartvig, som står bag open source-CMS'et Umbraco.

Ved siden af konkurrencen opfordrer Rejseplanen alle med en mening eller et forslag til at give lyd. Man kan sende sit besyv ind via sms, og så bliver alle input lagt ud på en webside, hvor man kan stemme de bedste til tops.

Læs mere på Rejseplanens nyhedsside.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (6)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Kasper Tonsberg

Jeg har ikke nogen forslag til hvordan man kan forbedre Rejseplanen. Faktisk synes jeg den er rigtig god. Hjemmesiden har stort set ikke ændret sig i de sidste 10 år, og det er nok fordi den fungerer udmærket som den gør.

Dette er ikke første gang man ændrer en succesfuld og velfungerende hjemmeside, og som regel går det grueligt galt for brugbarheden. Jeg frygter lidt at det samme sker denne gang :-(

  • 0
  • 0
Kenneth Nielsen

Tænk hvis alle gjorde sådan.

Man ser det for sig til et ledergruppemøde, "vi skal have udviklet vores hjemmeside. Vi kan smide X antal tusinde kr efter at få lavet et oplæg, derefter y antal tusinde kr efter en kravspec og deefter z antal tusinde kr efter enten internt eller eksternt udviklingshus der løser opgaven. Eller vi kunne udskrive en konkurrence hvor vi udlover en præmie på 50.000 for det bedste forslag, som selvfølgelig også skal laves, det skal ikke blot være en papir løsning. Hvad siger i til det????"

Økonomichefen jubler, da præmien er markedsføring som kan afskrives, og alle omkostninger til udviklere er pist borte.

Jeg syntes det er et skråplan.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere