Idéer
Forsker-profil om undervisning efter pandemien: Den gamle fabrik er sprunget i luften
William Rankin har næsten tre årtiers erfaring med undervisning og brugen af teknologi i læring, og han mener, at den post-pandemiske virkelighed er et oplagt tidspunkt til at tage et opgør med flere af de negative tendenser inden for det moderne uddannelsessystem.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.
Når William Rankin snakker om udviklingen i det det moderne, og især det amerikanske, uddannelsessystem, drager han ofte parallellen til en kornmark. Nærmere bestemt de kilometer på kilometer af kornmarker, som fylder så meget i de amerikanske landskab, blandt andet også i hans hjemstat Virginia.
De kornmarker er nemlig et klokkeklart eksempel på en form for ensretning, som han også i stigende grad ser i uddannelsessystemet. Hvad end der er tale om grundskole-niveau eller helt op i universiteterne.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
