Fonde om nordisk edtech: Drop mantraet om, at den er bedre end andre
Pædagogikken i de nordiske edtech-løsninger er ofte meget stærk, men virksomhederne har det med at blive lidt for forelskede i deres egen tilgang, lyder dommen fra to af de største edtech-fokuserede venturefonde i Europa.
Artiklen er ældre end 30 dage
Kai Talas fra venturefonden Sparkmind.vc lagde ikke fingrene imellem under panelet om edtech-finansiering på dette års Tech BBQ. Spurgt om man kan tale om nordisk edtech på samme måde, som mange taler om ny nordisk køkkenkunst - som noget helt unikt og særligt - kom svaret prompte.
»Nordisk edtech er ikke speciel.«
Han blødte dog hurtigt den udtalelse op, da han blev bedt op at uddybe sin indledende, korte bemærkning, om hvorvidt den nordiske edtech industri er noget helt særligt i forhold til edtech-industrien andre steder i verden.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
