Mobile apps har overtaget medietiden

Medieforbruget er for alvor flyttet ind på mobilen, hvor største del af amerikanerne forbruger mest tid i selskab med apps.

Størstedelen af amerikanerne har nu flyttet det meste af deres medieforbrug over på mobile apps. Det viser en ny undersøgelse fra comScore, skriver Techcrunch.

Mobile apps optager nemlig 52 procent af medieforbruget, og apps sluger derfor mere tid end både desktop brug og mobil browsing. Sammenholder man amerikanernes app-forbrug med mobil websurfing, står mobile enheder for 60 procent af medieforbruget.

En tredjedel af alle app-brugere downloader en ny app mindst én gang i måneden, mens den gennemsnitlige smartphone-bruger downloader tre apps i måneden.

Gennemsnittet siger dog ikke meget om den generelle adfærd. Syv procent af brugerne står nemlig for 50 procent af det samlede antal af downloadede apps i måneden.

Men uanset hvor mange nye apps, der kommer ned på mobilen bliver de i hvert fald brug. 79 procent af smartphone-ejerne benytter apps næsten hver eneste dag, mens det er 52 procent af tablet-ejerne.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere