Google købte forleden hele tre helsides annoncer i den amerikanske avis Washington Post for at reklamere for, at de har styr på både sikkerhed og især privatliv. Den køber Firefox dog ikke, skriver Mashable.
På Firefoxs officielle Twitter-profil skriver firmaet nemlig:
»Det er fint med store armbevægelser, men ved I, hvad der er endnu bedre? At gøre privacy til standard fra start.«
Grand gestures are nice, but you know what's even better?
— Firefox ? (@firefox) September 19, 2019
Making privacy the default in the first place. https://t.co/3zkYjVCIMC
De tre annoncer var forskellige og lovede, at du selv kunne vælge, hvilke data der skulle indsamles, og at de gerne vejledte dig gennem de forskellige privatlivsindstillinger, så du bedre kan forstå eller stoppe dataindsamling.
I Firefox er dataindsamling slået fra som standard.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.