Fire patches på en uge: Millioner af nye brugere presser dansk spiludvikler

Fire patches på en uge: Millioner af nye brugere presser dansk spiludvikler
Illustration: Ghost Ship Games.
Deep Rock Galactic fik fordoblet antallet af spillere til 10 millioner efter den første uge, hvor spillet var en del af Sony's Playstation+-abonnement. Spillets danske udvikler, Ghost Ship Games, er overvældet over den fine modtagelse, men med de mange nye spillere er der også opstået en række netværksproblemer, der har resulteret i, at de allerede har rullet fire patches ud på den nye platform i løbet af den første uge.
18. januar kl. 03:45
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Den fjerde januar blev det danske spil 'Deep Rock Galactic' gjort tilgængelig for flere millioner PlayStation+-abonnementer.

Og selvom det "kun" er fem millioner ud af omtrent 47.2 millioner, der indtil videre har hentet spillet ned på deres PlayStation-konsoller, så er det et ganske betragteligt antal nye spillere, der er kommet ind på kort tid.

»Lige nu har vi en spillerbase på Playstation, der er større end, hvad vi har haft på Xbox og PC,« siger Søren Lundgaard, der er CEO og grundlægger af Ghost Ship Games.

Selvom Søren Lundgaard er begejstret for den nye tilgang af spillere, vil han ikke lave nogle forhastede konklusioner i forhold til, hvad det kommer til at have af betydning for co-op-spillets fremtid.

»Så vidt jeg ved er der 43 millioner (i oktober 2021 var tallet 47.2 millioner) abonnementer, som bare har fået spillet gratis. På den måde tror jeg egentligt, at det er relativt normalt, at når du udkommer på PS+, så har du tal i den størrelsesorden. Der er flere millioner af spillere, som bare skal ind og se, hvad det er,« siger Søren Lundgaard.

Log ind og få adgang
Du kan læse indholdet ved at logge ind eller oprette dig som ny bruger.
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger