Fælles udvikling af autisme-app styrker studerendes samarbejdsevner
I mere end ti år har softwarestuderende på Aalborg Universitet arbejdet på det samme projekt: At udvikle en app, der kan hjælpe børn med autisme med at strukturere hverdagen. Samarbejdet på tværs af årgange, grupper og med eksterne brugere skaber et helt unikt og innovativt læringsmiljø.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.
At studerende på Aalborg Universitet arbejder problembaseret i grupper er næppe en nyhed. Men på Institut for Datalogi har man de seneste ti år skruet på metoden og indført såkaldte multi-projekter, hvor flere grupper af studerende på samme årgang af en uddannelse arbejder med et fælles projekt.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
