Facebook tester konkurrent til Snapchat

Snapchat har 150 mio. daglige brugere. Det marked vil Facebook nu ind på.

I weekenden har Facebook lanceret tjenesten Messenger Day, som giver brugerne mulighed for at dele fotos og videoer, der forsvinder i løbet af 24 timer, ligesom på Snapchat, skriver TechCrunch.

It-giganten er dog kun gået ind på markeder, hvor Snapchat endnu ikke har så godt fodfæste.

Facebook har blandt andet anvendt IM-tjenesten Messenger til markedsføringen.

Kilder i Polen har spottet Messenger Day, og forsøget bekræftes:

»Folk går på Messenger for at dele hverdagens øjeblikke med venner og familie. I Polen kører vi nu en lille test med nye måder, hvorpå folk kan dele disse opdateringer visuelt. Mere har vi ikke at sige på nuværende tidspunkt,« lyder det fra Facebook.

Afgrænsede test før stor udrulning

Facebook tilføjer dog, at man ofte kører små tests, før man udruller produkter i andre regioner, men der er ingen garanti for, at man vil gå længere end til Polen med Messenger Day.

I USA og Canada har Snapchat 60 millioner daglige brugere.

En stor del af tjenesten fungerer fuldstændig ligesom Snapchat med mulighed for at tegne eller tilføje tekst til billeder.

Men Messenger Day ​​arbejder også med grafisk selektion, som giver brugeren forslag til, hvad man kunne dele.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere