Europa arbejder hjemme: Forsinkelser i Microsoft Teams

16. marts 2020 kl. 12:066
Europa arbejder hjemme: Forsinkelser i Microsoft Teams
Illustration: Microsoft.
En massiv mængde brugere har her til morgen logget på Microsoft Teams i forbindelse med hjemmearbejde. Det gav problemer og forsinkelser på tjenesten.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Microsofts chat- og kommunikationsværktøj Teams har her til morgen været i problemer i Europa, skriver The Verge.

Brugere har meldt om nedbrud og forsinkelser, der startede netop som mange tusinde prøvede at logge på, da de er blevet sendt hjem som følge af corona-pandemien.

Brugere oplevede problemer med at logge på og sende beskeder - men ifølge Microsoft skulle problemet være løst nu.

Årets andet store nedbrud

Nedbruddet, der må siges at komme på et ubelejligt tidspunkt for mange, er året andet store nedbrud.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Det første kom som følge af manglende fornyelse af et SSL-sikkerhedscertifikat den 3. februar.

Dengang kom Teams op at køre igen efter tre timer.

Også Xbox Live har i dag været ned som følge af ekstra tryk på spillemaskinerne rundt omkring.

6 kommentarer.  Hop til debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
6
16. marts 2020 kl. 17:46

...hele dagen for os, først ved fyraften begyndte det at hakke.

5
16. marts 2020 kl. 14:57

det har virket rigtig OK.

// Jesper

4
16. marts 2020 kl. 13:08

Teams messaging functionality issues TM206544, Microsoft Teams, Senest opdateret: March 16, 2020 12:40 PM Starttidspunkt: March 16, 2020 8:58 AM Status Tjenesten gendannes Brugerpåvirkning Users may be unable to create a team and update team memberships within the Microsoft Teams service. Oplever du dette problem? Er dette indlæg nyttigt? Seneste meddelelse Vis historik Title: Teams messaging functionality issues

User Impact: Users may be unable to create a team and update team memberships within the Microsoft Teams service.

More info: Additionally, users may be unable to schedule or create meetings. Users are now able to send and receive instant messages.

Current status: We’ve identified that one of our dependent services is experiencing timeouts, which is impacting messaging scenarios. We’ve fixed the timeouts by load balancing the environment. We have also taken extra measures to mitigate impact, such as rerouting traffic and applying throttles to non-critical client-side APIs. While the service has mostly recovered, we’re taking precautions to make sure that the service remains healthy while we ease the throttling measures.

Scope of impact: Your organization is affected by this event, and impacts any user who is served through the affected infrastructure.

Next update by: Monday, March 16, 2020, 2:00 PM (1:00 PM UTC)

3
16. marts 2020 kl. 13:07

Tror der er mange der har skaleringsproblemer. Og hardware er ikke en hyldevare, men en mangelvare p.t.

Det er muligt at Microsoft ikke har så mange procent overkapacitet som virksomhederne, men til gengæld er der flere at skalere forsinkelser ud over.

Der er også båndbredde issues rundt omkrign når alle mennesker er hjemme og kører gaming, streaming, arbejde, videokonferencer etc.

På mit hjemmenet kører jeg langt hurtigere end firmaVPN, men speedtest.net giver mig også dårligt hul igennem min 300/300 linie er nu 100/50 til Auras egen speedtest server. Så problemerne når helt ud til kunderne.

1
16. marts 2020 kl. 12:27

.... når ting lægges ud i centraliserede løsninger som skal håndtere mange kunder, og hvor alle data skal forbi centrale servere.

Specielt når hosteren åbenbart ikke har styr på upscaling af deres setup.

Ja problemet er selvfølgelig det samme når det gøres lokalt, men har har man da i det mindste en chance for selv at styre det, og man har en chance for at kunne styre systemets brugere.

/Henning