Endnu en dansk spiludvikler opkøbt fra Sverige: Skal hjælpe med at levere »popcorn-spil«

18. marts 2022 kl. 12:27
Endnu en dansk spiludvikler opkøbt fra Sverige: Skal hjælpe med at levere »popcorn-spil«
Illustration: Invisible Wall.
Det danske spilstudie Invisible Walls er blevet opkøbt af et svensk investeringsselskab.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Det svenske investeringsselskab Amplifier Game Invest har købt det danske spilstudie Invisible Walls. Det skriver det svenske firma i en pressemeddelelse.

Amplifier Game Invest er et datterselskab til Embracer Group, der tidligere har køb de danske spilstudier Ghost Ship Games og Slipgate Ironworks.

Invisible Walls er bedst kendt for at have lavet social deduction-spillet 'First Class Trouble', og det svenske investeringsselskab glæder sig til at få den slags kompetencer ind i deres fold.

»Vi kigger altid efter hold, der kan skabe sjove og engagerende multiplayer-oplevelser, som står ud blandt konkurrenterne, og med Invisible Walls har vi fundet et fantastisk studie at bringe ind i vores gruppe. Vi glæder os til at se, hvordan Invisible Walls kan forme og lede denne genre i fremtiden,« siger Per-Arne Lundberg, der er CEO hos Amplifier Game Invest.

Artiklen fortsætter efter annoncen

First Class Trouble

Udvikler: Invisible Walls
Udgivelsesdato: 2-11-2021
Platforme: PC og PlayStation

Invisible Walls blev grundlagt tilbage i 2017 af Sebastian Bevensee, David Heldager og Niels Wetterberg. Studiet er siden blevet 15 mand stort. De arbejder nu, ifølge pressemeddelesen, på et nyt cooperative multiplayer-spil, der er »centreret omkring sociale evner og strategisk tænkning«.

»At blive en del af Amplifier Game Invest er et fantastisk næste skridt for Invisible Walls. At blive en del af en gruppe med så mange gode kompetencer, studier og partnere kan virkelig hjælpe os med at nå vores ambitioner som spilstudie. Med Amplifier kan vi gøre nytte af vores erfaring med sociale strategispil og udforske de næste skridt mod at levere "popcorn-spil" på en måde, som vi ikke har kunnet før,« siger Niels Wetterberg, CEO og grundlægger af Invisible Walls.

Remote video URL

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger