Endnu en dansk spilsucces kommer på attraktiv Playstation-platform

6. januar kl. 08:41
Endnu en dansk spilsucces kommer på attraktiv Playstation-platform
Illustration: Ghost Ship Games.
Deep Rock Galactic har allerede været en stor succes for det danske udviklerhold Ghost Ship Games. Nu rykker rumdværge-minearbejderne også ud på Playstation-konsollerne.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Danske Ghost Ship Games har nydt stor succes med deres co-op-spil 'Deep Rock Galactic', hvor en flok dværge skal lave minearbejde i rummet.

Tirsdag landede den danske spilsucces så også på PlayStations spilbutik. Men ikke nok med det. Spillet kom også ud som en del af PlayStations PS+ abonnement. Så abonnementer kan hente spillet kvit og frit i hele januar.

Deep Rock Galactic

Udvikler: Ghost Ship Games
Udgivelsesdato: 13. maj 2020
Platforme: PC, PlayStation & Xbox

Sidste år blev det danske spil 'First Class Trouble' også en del af PS+ udbuddet i november. En aftale som udviklerne fra Invisible Walls var meget tilfredse med.

Artiklen fortsætter efter annoncen

»Vi er meget glade. Det er et vildt klimaks på de her tre år, hvor vi har arbejdet på spillet,« sagde grundlægger og CEO Niels Wetterberg dengang.

»Sony har jo en stor marketingsmaskine, så vi får jo en masse omtale. Vi udgiver version et af vores spil samtidig. Så al den marketing og støj, som PlayStation laver, vil nok også bløde over i PC-versionen. Udover det, så betaler Playstation også nogle penge, og det har været en relativt god aftale, vi har fået. Så det har betydet, at vi har fået nogle penge at drifte videre for«.

Også det danske spil 'Hitman 2' blev en del PS+ udbuddet sidste år, hvor spillet kunne hentes gratis i september måned.

Sidste år fortalte Ghost Ship Games grundlægger, Søren Lundgaard, om sin fascination af co-op spillet Valheim, da Version2 spurgte til de bedste detaljer fra spilåret 2021.

'Deep Rock Galactic' bruger procedural generation til at skabe de forskellige baner, der er i spillet. Udviklerne har faktisk været så glade for teknologien, at de regner med, at det også vil være en del af det næste spil, de laver.

»Vi er ikke det eneste spil, der gør det, men i shooter-genren, der er der ret få spil, der gør det, vi gør. Så der er også noget* competetive edge*, vi har her. Vi føler vi har noget ekspertise, og at der er noget anerkendelse af, at i Deep Rock Galactic, der finder du en rigtig god brug af PROCG-indhold. Det tænker vi, at det skal vi selvfølgelig også udnytte i vores næste projekt. Det ville næsten være naivt ikke at gøre det. Specielt når vi nu også synes, at det er sjovt,« sagde Søren Lundgaard, da Version2 snakkede med ham om procedural generation.

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger