Efter mere end to døgn er Netcompany-indgang til Digital Post nu tilgængelig

23. marts 2022 kl. 12:446
Mit.dk
Illustration: Screenshot fra Mit.dk.
Mere end to døgn fra den forventede lancering er platformen for digital post, mit.dk, nu i luften. Leverandøren, Netcompany, har endnu ikke givet en forklaring på, hvad forsinkelsen skyldes.
Artiklen er ældre end 30 dage

Artiklen er opdateret d. 23/03 kl 14:52

Efter mere end to døgns forsinkelse, er mit.dk nu i luften.

Det vides endnu ikke, hvad der var årsag til forsinkelsen, og leverandøren, Netcompany, har endnu ikke givet en opdatering på fejlen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Det store it-firma lovede i en pressemeddelelse, at den nye digitale løsning ville gøre »hverdagen lettere for danskerne,« hvilket den vil gøre ved at samle danskernes digitale post på ét sted, hvad enten det er en indkaldelse fra lægen eller en elregning, der skal betales.

Artiklen vil blive opdateret, når Netcompany har givet et svar på, hvad problemerne skyldes.

Læs også: Efter forsinkelser og ekstra test: Endelig kom ny digital postkasse i luften

6 kommentarer.  Hop til debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
5
23. marts 2022 kl. 19:56

Er lykkedes for mig at komme ind, MEN; jeg har så prøvet at ændre min notifikations-emailadresse, de (forsøger) så at sende en verifikationsemail.

Mar 23 18:24:54 mail.vlh.dk postfix/smtpd NOQUEUE: reject: RCPT from unknown[80.198.95.62]: 450 4.7.25 Client host rejected: cannot find your hostname, [80.198.95.62]; from=noreply@digitalpost.dk to=mit@vlh.dk proto=ESMTP helo=<smtp.digitalpost.dk>

Problemet/problemerne er her at de præsenterer sig som smtp.digitalpost.dk (den har dog ip: 80.198.95.21) - og der er ingen PTR/rDNS record på 80.198.95.62..... Så det bliver svært at få mail igennem til en masse brugere vil jeg gætte på....

6
23. marts 2022 kl. 21:04

Jeg får fejlen (se #1) i appen allerede ved "Fortsæt", så jeg kommer slet ikke videre.

3
23. marts 2022 kl. 17:55

Har ikke prøvet App, men mit.dk login siden loader aldrig for mig...

Slet ikke pinligt for Netcompany, ikke at det stopper det offentlige fra at kaste millionkontrakter efter dem alligevel.

4
23. marts 2022 kl. 18:43

Gud hvor er du dog bitter, hva'.

1
23. marts 2022 kl. 16:59

Adgang via browser men ikke app. (version 1.0.0 16.marts 2022 på Google Play) Mit.dk-appen på android fejler med "Bad request" (400) mod gateway.digitalpost.dk "Percieved to be client error(e.g. malformed request syntax, invalid request message framing, or dceptive request routing)" "java.lang.IllegalArgumentException: Invalid character ..."

2
23. marts 2022 kl. 17:02

.. editere kan man så ikke.