Edtech-chef ser adaptiv læring som vigtig nøgle til fremtidens skole: Lærerne kan ikke nå mere, end de gør i dag
Ulrik Juul Christensen fra edtech-virksomheden Area9 Lyceum vil gerne revolutionere måden, vi tænker læring på, blandt andet med selskabets adaptive læringsplatform, og adaptiv læringsteknologi er da også ved at være så veludviklet, at der er helt klart potentiale i den, mener forsker fra Professionshøjskolen Absalon.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.
Det skorter ikke på store ideer under en snak med Ulrik Juul Christensen. Han har masser af ambitioner for både den adaptive læringsplatform, som hans egen virksomhed, Area9 Lyceum, tilbyder, og for den måde, som teknologien som hele kan påvirke hele uddannelsessektoren i fremtiden.
Area9 Lyceum er i dag et af de førende selskaber inden for adaptiv læringsteknologi, som i alt sin enkelthed går ud på at læringsmaterialet – og medfølgende spørgsmål – ved hjælp af kunstig intelligens tilpasser sig den enkelte elev og dennes niveau.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
