e-Boks kæmper med oppetiden: Har betalt bod syv gange de seneste otte måneder

Illustration: e-boks
Virksomheden bag e-Boks, der hedder e-Boks A/S, har i løbet af de sidste otte måneder betalt bod til Digitaliseringsstyrelsen hele syv gange. Både i går og i dag har der været nedbrud i driften.

I syv ud af otte måneder har e-Boks A/S ikke opfyldt driftskravene om ’oppetid’, og selskabet har dermed misligholdt de kontraktmål, der er for e-Boks.

Virksomheden har betalt bod hver gang, lyder det fra Digitaliseringsstyrelsen til Computerworld.

Læs også: Digitaliseringsstyrelsen kritiserer e-Boks efter adskillige nedbrud

Hvor meget e-Boks har betalt til Digitaliseringsstyrelsen, vil de ikke afsløre, men styrelsen gør det klart, at ’det ikke er tilfredsstillende’ og at man forventer, at e-Boks opper sig – helt bogstaveligt.

Der er aftalt en oppetid på 99,5 procent, men allerede i januar har e-Boks været ramt af flere nedbrud.

Nedbrud i dag

I dag, onsdag den 29. januar, er e-Boks endnu en gang ramt af nedbrud.

Læs også: Tekniske problemer: Borgere kan ikke logge på e-Boks

Det er bare ét af flere nedbrud, der siden nytår har ramt platformen for sikker digital post.

I dag er der tale om et mindre nedbrud, der kun omfatter appen, men så sent som i går, tirsdag, var der et stort nedbrud – der ramte både app og hjemmeside.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (1)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Anne-Marie Krogsbøll

Hvor meget e-Boks har betalt til Digitaliseringsstyrelsen, vil de ikke afsløre, men styrelsen gør det klart, at ’det ikke er tilfredsstillende’ "

Og det er heller ikke tilfredsstillende, at det er hemmeligt for befolkningen, hvad der betales i bod.

  • 9
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere