Opdateret d. 26. august: Af en tidligere udgave af denne artikel fremgik det, at det var NemID-tjenesten, der gav problemer. Det drejer sig imidlertid om Nemlogin-tjenesten. E-boks oplyser, at det nu er muligt at logge ind på systemet.
Den digitale postkasse E-boks, der ifølge tjenesten selv betjener 5,8 mio. danske brugere, er nede.
»Vi oplever i øjeblikket problemer med at logge på e-Boks både via app og web. Vi arbejder på højtryk for at få løst problemet og beklager ulejligheden,« skriver tjenesten på hjemmesiden.
Årsdagen til nedbruddet skyldes en opdatering i Nemlogin-systemet, oplyser kommunikationschef Susanne Søndahl Wolff i E-boks til Version2. Firmaet arbejder sammen med Digitaliseringsstyrelsen, som har ansvar for Nemlogin-tjenesten, om at løse problemet.
Der er ikke nogen tidshorisont på løsning af problemet på nuværende tidspunkt.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.