E-boks-direktør fik 10 minutters varsel om udskydelse af Digital Post: »Utroligt irriterende for os«

29. november 2021 kl. 09:593
E-boks-direktør fik 10 minutters varsel om udskydelse af Digital Post: »Utroligt irriterende for os«
Illustration: Pressefoto/e-Boks.
Da Digitaliseringsstyrelsen udsendte sin pressemeddelelse om udskydelsen af det nye Digital Post, fik adm. direktør i E-boks, Ulrik Falkner Thagesen, det at vide 10 minutter før. »Sent« og »irriterende«, siger han.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Digitaliseringsstyrelsen udskød onsdag 24. november lanceringen af det nye Digital Post, der skulle gå i luften 30. november, til første kvartal 2022. Dermed skal E-boks forsat levere ydelsen det kommende stykke tid.

Det fik adm. direktør i E-boks Ulrik Falkner Thagesen ifølge Computerworld at vide 10 minutter før, at Digitaliseringsstyrelsen udsendte sin pressemeddelelse med nyheden.

»Det er en sen udmelding, og på mange måder er det jo utroligt irriterende for os,« siger Ulrik Falkner Thagesen til mediet.

Udskydelsen skete ifølge Digitaliseringsstyrelsen fordi, man vil sikre stabil kommunikation under en periode, hvor sygdomssituationen i Danmark »stiller særligt høje krav til at leverancen af digital post til borgere og virksomheder«.

3 kommentarer.  Hop til debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
2
29. november 2021 kl. 12:25

Det kommer ikke bag på mig, deres andre projekter som Sundhedskort, MitID mv. er også projekter de virkeligt håndterer dårligt. Jeg forstår slet ikke at det er acceptabelt, og så en 10 minutters varsel til direktøren? Burde han ikke være den første der fik besked i denne "stabile kommunikation"? Der burde være noget personale der selv burde betale prisen..

1
29. november 2021 kl. 11:38

Der giver vel fortsat indtjening, så mon ikke han godt kan se en ide i at løse opgaven?

Men attituden fra E-boks, hvor kunder og brugere mest er til besvær, er ikke ny. Se bare E-boks app'en, hvor

  1. Det tager 3 tryk på kryds og tværs af skærmen for at komme i indbakken (usædvanligt mange tryk for en post-app)

  2. Arkiverings-funktionen er fjernet uden begrundelse eller varsel. Tidligere kunne arkivering til forudbestemte mapper pr. afsender ske hurtigt og effektivt, for de avancerede brugere. Nu skal brugeren for hver enkelt brev vælge en mappe før flytning. Og funktionen findes fortsat i web-versionen, så det er sært at den er fjernet fra app'en. I app'en fandtes funktionen i en under-menu, så den gjorde ingen skade for enkeltheden for andre brugere, der ikke følte behov for den.