Dyr forretnings-sky svarer altid på support-telefonen

Ligesom Amazon, Microsoft og Google kan Rackspace byde på sky til forretningslivet. Højere serviceniveau skal skille Rackspace ud fra resten, men den slags koster.

Rackspace er blandt det voksende antal firmaer, som kan levere sky til forretningslivet. Firmaet lægger ryg til en del af Saleforces it, og har tidligere været stilladset under Youtube.

Firmaets største område er såkaldt "managed hosting," men i den del af forretningen, der har med cloud computing at gøre, adskiller firmaet sig fra konkurrenterne ved at gøre noget mere på servicesiden, fortæller Bjørn Hougaard, som har ansvar for det nordiske område i Rackspace:

»Det, vi leverer, er et meget højt supportniveau. Grunden til at vi fokuserer på Danmark, det er fordi vi får flere og flere forespørgsler fra virksomheder, som gerne vil have et højt supportniveau, som man ikke nødvendigvis kan få andre steder.«

Det laveste serviceniveau, Rackspace tilbyder, er 24 timers support, hvor telefonen bliver taget med det samme, uanset hvilket tidspunkt af døgnet der er tale om, og hvor kunden bliver betjent af en tekniker. Det er her, at Rackspace vil noget andet end konkurrenterne.

»Vi har et væsentligt højere serviceniveau, og en højere pris, desværre - det hænger sammen - og så har vi en bredere produktportefølje.«

Set fra Bjørn Hougaards synspunkt er Microsoft og Google begge primært fokuseret på at levere deres egne applikationer i skyen.

»Vi ser det som noget positivt at Microsoft kommer ind på markedet og er med til at drive ideen om cloud, så markedet stiger endnu mere, fordi de også er her.«

Også med hensyn til Amazon, hvis cloud-produkt ligger tættere på Rackspace end Microsoft og Google, er det serviceniveauet og udbuddet og ydelser, der kan købes ved siden af, der adskiller de to sky-leverandører.

»Selvom vi prismæssigt ligger over Amazon, så er der stadig kunder der kommer til os, og det tror jeg primært er forbi de kan få flere varianter og et højere serviceniveau.«

Ligesom Amazon kan Rackspace byde på en række API'er, der gør det muligt at benytte firmaets sky via scripts og automatisering.

I dag har Rackspace omkring 1000 kunder i Norden. Firmaet har tre datacentre i Europa, som befinder sig London.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (1)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere