DSB´s salgssystem ramt af tekniske problemer

26. juni 2020 kl. 08:53
DSB´s salgssystem ramt af tekniske problemer
Illustration: dsb.
På grund af tekniske problemer er DSB blevet nødt til at suspendere deres krav om pladsbillet.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Onsdag eftermiddag opstod der tekniske problemer med salgssystemet hos DSB. Systemet er stadig ramt af problemer, og DSB har ikke noget bud på, hvornår det kan forventes, at driften igen er normal. Det skriver DR.

Problemerne omfatter orangebilletter og pladsbilletter, og derfor har DSB suspenderet det krav om pladsbillet, som de indførte for at begrænse spredning af coronavirus. Det øvrige billetsalg er ikke påvirket.

Artiklen fortsætter efter annoncen

En hård uge for de Danske Statsbaner

Systemerne hos DSB har været under pres hele ugen.

Tidligere på ugen var efterspørgslen på de nye billige rejsepas ifølge Computerworld så stor, at DSB har været nødsaget til at fordoble server kapaciteten og investere i Queue-its køsystem.

Mediet kan også fortælle, at et nedbrud gjorde det helt umuligt at købe nogen former for billetter onsdag.

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger