Drukner du i e-mails? Snart er der hjælp at hente fra machine learning-e-mails i Gmail

Ny feature i Gmail foreslår dig tre svarmuligheder på dine mails, baseret på maskinlæring af indholdet, der tikker ind.

Der er hjælp til de mange, hvis arbejdsdag er ved at drukne i besvarelse af e-mails.

Google lancerer om få dage en ny såkaldt Smart Replies-feature - en e-mail-klient, der giver brugeren mulighed for at vælge mellem tre svar, som baserer sig på en maskinelæring-analyse af meddelelsens indhold. Det skriver Computerworld.

Brugeren får dermed adgang til et præfabrikeret kort hurtigt svar eller indledningen til et længere svar.

En test, som forfatteren til artiklen har gennemført, medførte i begyndelsen svar som 'jeg elsker dig' til ens kolleger.

Men den nye feature er opbygget på en måde, så den med tiden kommer med bedre og bedre forslag. Det skulle hjælpe med at få skåret ned på ubrugelige eller ligefrem upassende svar.

Smart Reply kan være en hjælp for mobile brugere, der er på farten og ikke har tid til at skrive et helt svar.

Smart Svar ruller funktioner ud i til Gmail-brugere senere i denne uge.

Den nye funktion er i tråd med en funktion, der på intelligent vis hjælper brugerne med at sortere og håndtere deres budskaber.

Maskinsvar har længe været ønsket

Ideen om svar skabt ved maskinlæring ud fra en kontekst i en meddelelse er ikke ny.

Både Google og Apple har standardtastaturer i deres mobile operativsystemer, der foreslår en tekst, der baserer sig på de meddelelser, som brugerne reagerer på.

Maskinelæring i e-mail-kommunikation er for Google et vigtigt konkurrenceparameter i kampen med andre virksomheder om at være den foretrukne e-mail-klient.

Microsoft anvender lignende teknikker til at kategorisere brugernes e-mail i Outlook og fortsætter også med at tilbyde nye features.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (5)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere