Dobbelt kaos på skinnerne: Netværksfejl lammede info om væltede træer

En strømafbrydelse ramte Banedanmarks interne netværk og betød, at togpassagererne ikke kunne få opdateret information på en morgen, hvor stormen i forvejen skabte kaos i togtrafikken.

Tirsdag morgen måtte togpassagerer flere steder i Danmark væbne sig med tålmodighed, fordi nattens storm havde skabt store problemer for togtrafikken. For at føje spot til skade var det endda ikke muligt at få opdateret information om forsinkelser og aflysninger på grund af en fejl hos Banedanmark.

Ifølge Banedanmark blev det interne netværk nemlig ramt af en strømafbrydelse som betød, at serverne ikke kunne levere data til selve hjemmesiden.

Læs også: Banedanmark i snekaos: Windows Azure-flytning var det rigtige at gøre

Det gik ifølge DSB også ud over de elektroniske informationstavler på stationerne og den information, som DSB normalt ville give over højttalersystemet på perronerne.

Banedanmark afvikler selve trafikinformationen på hjemmesiden bane.dk via Microsofts cloud-tjeneste Windows Azure, men systemet får data fra Banedanmarks interne systemer, som altså denne morgen var ramt af strømsvigt.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (3)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#3 Steffen Frøkjær

Det gik ifølge DSB også ud over de elektroniske informationstavler på stationerne og den information, som DSB normalt ville give over højttalersystemet på perronerne.

Det er i dagens danmark, kun Banedanmark der har adgang til at sende informationer over højtaler på landes stationer. (ved dog ikke om det også gør sig gældene på S-togs nettet)

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere