Dobbelt kaos på skinnerne: Netværksfejl lammede info om væltede træer

3 kommentarer.  Hop til debatten
Dobbelt kaos på skinnerne: Netværksfejl lammede info om væltede træer
Illustration: dsb.
En strømafbrydelse ramte Banedanmarks interne netværk og betød, at togpassagererne ikke kunne få opdateret information på en morgen, hvor stormen i forvejen skabte kaos i togtrafikken.
8. februar 2011 kl. 10:56
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Tirsdag morgen måtte togpassagerer flere steder i Danmark væbne sig med tålmodighed, fordi nattens storm havde skabt store problemer for togtrafikken. For at føje spot til skade var det endda ikke muligt at få opdateret information om forsinkelser og aflysninger på grund af en fejl hos Banedanmark.

Ifølge Banedanmark blev det interne netværk nemlig ramt af en strømafbrydelse som betød, at serverne ikke kunne levere data til selve hjemmesiden.

Det gik ifølge DSB også ud over de elektroniske informationstavler på stationerne og den information, som DSB normalt ville give over højttalersystemet på perronerne.

Banedanmark afvikler selve trafikinformationen på hjemmesiden bane.dk via Microsofts cloud-tjeneste Windows Azure, men systemet får data fra Banedanmarks interne systemer, som altså denne morgen var ramt af strømsvigt.

3 kommentarer.  Hop til debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
1
8. februar 2011 kl. 11:09

Så læres der vel af denne fejl til at få installeret passende backupstrømforsyninger til næste gang, der kommer blæsevejr?

2
8. februar 2011 kl. 14:49

Jeg har talt med Banedanmark, som forklarer mere om, hvordan problemet opstod - men de har stadig ikke et entydigt svar på, hvorfor generatoren ikke startede:

http://www.version2.dk/artikel/17943

Mvh. Jesper Stein Sandal

3
8. februar 2011 kl. 20:22

Det gik ifølge DSB også ud over de elektroniske informationstavler på stationerne og den information, som DSB normalt ville give over højttalersystemet på perronerne.

Det er i dagens danmark, kun Banedanmark der har adgang til at sende informationer over højtaler på landes stationer. (ved dog ikke om det også gør sig gældene på S-togs nettet)