Disney-kunder er blevet hacket efter åbningen af ny streaming-tjeneste

4 kommentarer.  Hop til debatten
Flere brugere af den nye streaming-platform Disney+ meddeler, at de er blevet hacket, efter at de har oprettet en brugerkonto på tjenesten.
19. november 2019 kl. 08:49
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Disneys nye streaming-tjeneste ved navn Disney+ er kort efter lanceringen kommet i søgelyset blandt cyberkriminelle.

Det skriver BBC og ZDNet.

Ifølge medierne har flere nyoprettede kunder meddelt, at deres konti til tjenesten er blevet hacket og sat til salg på det mørke net.

En gennemgang foretaget af ZDNet viser, at flere tusinde konti er blevet sat til salg til priser mellem 3 og 11 amerikanske dollars.

Allerede problemer på premieredagen

I øjeblikket er Disney+ tilgængelig i USA, Canada og Holland, og omkring ti millioner mennesker har oprettet en profil hos den nye spiller på streaming-markedet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Problemerne opstod allerede på premieredagen for den nye tjeneste, den 12. november. Her meddelte flere brugere ifølge BBC, at deres passwords og e-mail-oplysninger blev ændret.

Disney+ benytter sig ikke af to-faktor-autentifikation, og virksomheden har ikke kommenteret sagen over for BBC.

4 kommentarer.  Hop til debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
4
19. november 2019 kl. 14:33

</p>
<p>Kommer an på om du ønsker folk signer op. I så fald er det en mega god ide at gøre det så nemt som muligt.

Meget god pointe. Nemid, er kun populær på grund af tvang.

Besøger selv meget sjældent bank, og ebooks på grund af 2 factor, gider ikke besværet. Men vil heller ikke på grund af sikkerhed, bruge en "nem" løsning.

Men om beskeder ligger i Eboks en uge eller to, eller i postkassen, det kan vel komme ud på et ;-)

2
19. november 2019 kl. 11:09

Genbrug som du selv nævner er nok den største mulighed.

1
19. november 2019 kl. 10:45

Det spændende er jo som om det er Disney+ der har et sikkerhedshul allerede fra start eller om det er fordi folk genbruger logininformationer fra en anden tidligere knækket tjeneste? At tvinge 2-faktor ind fra starten af havde næppe været en dårlig idé.