

- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Hvad menes der med: Med til dén historie hører også, at Statens It bliver styret på organets evne til at sænke prisen produkterne, det udbyder til det offentlige år for år. Et benspænd, Michael Ørnø finder helt på sin plads, fortæller han til Version2.
Mener Michael Ørnø at det er helt ok at han skal levere et billigere produkt år for år?
»Da vi startede i 2010 var it-sikkerhed ikke noget, vi snakkede om
Er der noget som koster penge, så er det forbedret sikkerhed, specielt hvis det skal implementeres på bagkant
Det virker som om at staten har lavet en spareøvelse hvor man sender lorten videre ned i systemet og at den til sidst havner i SIT hvor man så grønthøster bevidstløst, samtidig med at man melder ud at man kan det hele - det kan da kun gå galt
- more_vert
- insert_linkKopier link
Det er da rart for medarbejderne at, gennem preseen, vide hvad der er på banen. Så kan de dygtige af dem i tide se at finde sig noget andet at lave ;-)
- more_vert
- insert_linkKopier link
så nu skal det laves i en "Big-bang" løsning.
I det mindste ved vi at det offentlige er gode til den slags, så det kan umuligt give bagslag.
- more_vert
- insert_linkKopier link
Eftersom SIT in-sourcer flere statslige institutioner, og deres IT medarbejdere, så opstår der en overkapacitet hos SIT, men man kan ikke overføre drift af statslig it, og så fyre medarbejderne, derfor kommer de så med ind til SIT, som så ender med at skulle træffe den sure beslutning, at fyre medarbejdere. Det er altid nemt at pege fingre af andre, og specielt af noget der er statsligt (så må det per difination være dårligt), personligt mener jeg at SIT har udført et stort og godt stykke arbejde.
- more_vert
- insert_linkKopier link
Hvad skal ledelsen egentlig forstå for at kunne styre en forretning?
Joooo, måske ikke hos Statens IT, men i resten af verden , var det meget højt på listen! Og det havde det været siden "I love You" virussen fra omkring 2001Da vi startede i 2010 var it-sikkerhed ikke noget, vi snakkede om....
Alle offentlige institutioner har skulle spare 2% om året siden 2002, så det er vel heller ingen overraskelse?Vores kunder er kloge, og det betyder, at de effektiviserer.......
Jamen, bedre sent end aldrig..Der sker nemlig et skift i, hvad kunderne efterspørger, og det vil man bruge lejligheden til at blive bedre til at imødekomme.
Jeg læser artiklen som, at man har ikke været i stand til at forstå kunderne, uddanne medarbejderne løbende og tilrette forretningen til kundernes ønsker, så nu skal det laves i en "Big-bang" løsning.
- more_vert
- insert_linkKopier link