Digitaliseringsstyrelsen udskyder ny Digital Post med fire måneder
Det var oprindeligt planen, at det nye Digital Post skulle have premiere i august i år. Men den dato er nu blevet udskudt på grund af COVID-19. I stedet skal myndighederne nu forberede sig på, at systemet først lanceres i slutningen af november.
Det skriver Digitaliseringsstyrelsen i en pressemeddelelse.
Løsningen er en del af Danmarks kritiske it-infrastruktur, og mens pandemien hærger, udgør løsningen en afgørende funktion i kommunikationen mellem de offentlige myndigheder og landets borgere og virksomheder.
Det gælder blandt andet, når det drejer sig om myndighedernes kommunikation med borgere og virksomheder om COVID-19 og tilbud om vaccination.
Styrelsen understreger, at selvom lanceringstidspunktet bliver udskudt, får den nye tidsplan ikke konsekvenser for hverken borgere eller virksomheder ligesom omfanget af myndighedernes opgave med omlægning påvirkes.
Det oplyses ligeliges, at udviklingen af Digital Post kører planmæssigt og at leverancerne og tidsplanen følges ad.
Frem til lanceringen vil borgere og virksomheder fortsat modtage digital post fra det offentlige i e-Boks, på borger.dk og Virk, som de plejer.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.