Digitale investeringer skal indfri ambitiøse vækstmål hos TV 2

Digitale investeringer skal indfri ambitiøse vækstmål hos TV 2
Illustration: TV 2 DANMARK © (copyright TV 2).
Fokus på blandt andet UX & Design og billedkvalitet skal sørge for, at TV 2 Play-platformen kan levere på de ambitiøse vækstmål i TV2’s koncernstrategi.
12. juli 2021 kl. 10:16
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

TV 2-platformen skal i fremtiden spille en absolut ambitiøs rolle i TV 2’s forvandling frem mod 2025, hvor koncernen bevæger sig fra at være en forretning båret af flow-tv til at blive en omsiggribende streamingtjeneste.

Vækstridtet bakkes op af markante investeringer i platformen TV 2 Play, der i de kommende år skal fordoble antallet af abonnenter til 1,3 millioner.

Det skriver Flatpanels.

Rahul Yadav digital udviklingsdirektør hos TV 2

Investeringerne har TV 2’s digitale udviklingsdirektør, Rahul Yadav, det seneste halve år rettet mod blandt andet flere digitale kompetencer inden for UX & design, cyber-sikkerhed og softwareudvikling, hvilket blandet andet har bidraget til, at platformen er blevet styrket, når det kommer til ”live og near-live-indhold.” Det kan ifølge udviklingsdirektøren eksempelvis ses i forbindelse med eksempelvis tennisturneringen Wimbeldon, hvor brugerne kan se langt flere kampe.

Et af de steder TV 2 Play har haltet efter sine konkurrenter er, ifølge Flatpanels, når det kommer til selve billedkvaliteten, hvor DRTV, Viaplay og YouSee leverer en højere opløsning og bitrate end TV 2 Play.

Artiklen fortsætter efter annoncen

”Ligesom alle andre udbydere kigger vi også på den fremtidige videokvalitet på TV 2 Play. Det indebærer valg omkring pixels, bitrate, HDR og lyd. Det handler også om, hvordan indhold produceres i Danmark hos både broadcastere og producenter, ligesom det handler om hardware og infrastruktur. Vi kan endnu ikke sige noget konkret om vores planer, men videokvaliteten er naturligvis også et fokusområde hos os,” siger Rahul Yadav, der overfor Flatpanels bekræfter, at man i dag stramer 3,5 mbit og i gennemsnit leverer 3,24 mbit til brugerne. Hos Eksempelvis Viaplay er man i stand til at levere opløsning i 4K med en bitrate på op til 19 Mbit/s.

TV2 er bagud i forhold til konkurrenterne, når det kommer til selve billedekvaliteten.

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger