Både e-Boks’ og Netcompanys tilbud på næste generation Digital Post blev i starten af maj afvist med henvisning til fejl i leverandørernes tidsplaner for det allerede forsinkede projekt.
Det viser en aktindsigt, som Version2s søstermedie, DigiTech, har fået.
E-Boks opfyldte ifølge projektets tidsplan ikke et testkrav om uafbrudt drift på 30 arbejdsdage. Driftsprøven skal teste effektivitet og svartider på den nye løsning.
Netcompanys tilbud på Digital Post blev afvist på grund af en fejlbehæftet tidsplan. Netcompany har dog i forbindelse med aktindsigten krævet hemmeligholdelse af, hvad der konkret er galt.
Kniber med at få Digital Post på skinner
Med afvisningen af de to tilbud er det anden gang på mindre end et halvt år, at Digitaliseringsstyrelsen har udskudt valget af leverandør til Digital Post.
Styrelsen annullerede udbuddet kort før jul med henvisning til mindre fejl i de modtagne tilbud, men som DigiTech siden kunne afsløre, skyldtes det i virkeligheden en klage fra e-Boks.
Læs også: Netcompany vandt kontrakt på Digital Post - men udbuddet blev annulleret. Læs hvorfor her.
Dette er en forkortet udgave af en artikel fra DigiTech. Her kan du læse de konkrete svar i Digitaliseringsstyrelsen afvisningsmeddelelse til e-Boks.