Digital Post udskudt igen: E-boks dumpede på testkrav - Netcompanys fejl mørklægges

5 kommentarer.  Hop til debatten
Digital Post udskudt igen: E-boks dumpede på testkrav - Netcompanys fejl mørklægges
Illustration: MI Grafik.
For anden gang på mindre end et halvt år har Digitaliseringsstyrelsen udskudt valget af leverandør til Digital Post.
15. maj 2019 kl. 09:18
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Både e-Boks’ og Netcompanys tilbud på næste generation Digital Post blev i starten af maj afvist med henvisning til fejl i leverandørernes tidsplaner for det allerede forsinkede projekt.

Det viser en aktindsigt, som Version2s søstermedie, DigiTech, har fået.

E-Boks opfyldte ifølge projektets tidsplan ikke et testkrav om uafbrudt drift på 30 arbejdsdage. Driftsprøven skal teste effektivitet og svartider på den nye løsning.

Netcompanys tilbud på Digital Post blev afvist på grund af en fejlbehæftet tidsplan. Netcompany har dog i forbindelse med aktindsigten krævet hemmeligholdelse af, hvad der konkret er galt.

Kniber med at få Digital Post på skinner

Med afvisningen af de to tilbud er det anden gang på mindre end et halvt år, at Digitaliseringsstyrelsen har udskudt valget af leverandør til Digital Post.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Styrelsen annullerede udbuddet kort før jul med henvisning til mindre fejl i de modtagne tilbud, men som DigiTech siden kunne afsløre, skyldtes det i virkeligheden en klage fra e-Boks.

Dette er en forkortet udgave af en artikel fra DigiTech. Her kan du læse de konkrete svar i Digitaliseringsstyrelsen afvisningsmeddelelse til e-Boks.

5 kommentarer.  Hop til debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
5
16. maj 2019 kl. 10:33

"E-Boks opfyldte ifølge projektets tidsplan ikke et testkrav om uafbrudt drift på 30 arbejdsdage. Driftsprøven skal teste effektivitet og svartider på den nye løsning."

Hvad er forskelen udover logo på den nyværende og nye løsning ?

Der må, håber jeg, være en grund til af E-boks ikke bare kan sige, af de allerede har kørt mere end 30 dage

4
15. maj 2019 kl. 18:25

Som jeg læser det er der ikke tale om tekniske fejl i implementationen, men simpelthen om formelle fejl i besvarelsen af udbuddet og den tidsplan leverandørerne har skullet aflevere i den forbindelse. Hvis denne tolkning er rigtig, er der nok ikke tale om fejl man kan lære noget af i almindelighed (andet end at man skal være mere præcis)!

3
15. maj 2019 kl. 15:30

Nej, vi bruger stadig NetCompany, KMD etc.

1
15. maj 2019 kl. 10:03

Det er selvfølgelig altid ærgerligt, når noget bliver forsinket pga. fejl (eller andre ting). Men det er imponerende at man i 2019 basere sin forretning på hemmelighedskræmmeri i en sådan grad, at man ikke vil dele viden om fejl. Hvordan skal vi nogensinde blive bedre til digitalisering, når man mørklægger vigtig viden?