DGI: Derfor skal vi over på Dynamics CRM 2013 - i 2015

Microsofts nye CRM-platform har så meget efterspurgt funktionalitet, at idrætsorganisationen DGI ikke er i tvivl om at opgradere. Der kommer dog nok til at gå et par år.

Da Microsoft mandag aften lancerede 2013-udgaven af sin CRM-platform, var de to helt store nyheder en ny brugergrænseflade med bedre visualiseing af de enkelte trin i en proces og lanceringen af en CRM-app til mobiler og tablets.

Læs også: Microsoft rykker Dynamics CRM ud på "any device"

Nogenlunde de samme to punkter fremhæver it-forretningskonsulent i idræts-paraplyorganisationen DGI Lars Houbak også som dem, der gør det oplagt for organisationen at skifte den nuværende Dynamics CRM 2011-platform ud med 2013-versionen.

Bedre styr på processer

»Det mest spændende - og direkte anvendelige - for os er forretningsprocesserne. Vores organisation består af 14 juridisk selvstændige enheder, der i princippet kan gøre, hvad de vil. Det gør det svært at lave alignment. Men med det nye procesværktøj får vi en måde at administrere en event eller et stævne på den bedst mulige - og ensartede - måde,« siger Lars Houbak til Version2.

Lars Houbak ser også muligheder i, at Microsoft har lanceret apps til Android, iOS og Windows Phone, der giver en fuld Dynamics 2013-oplevelse på mobilen eller tabletten.

»Vores foreningskonsulenter bør jo bruge langt mere tid ude i idrætsforeningerne. Og der er det alt andet lige lettere, hvis ikke de skal slæbe deres pc med,« siger Lars Houbak.

Mobility og Big Data gør konsulenter relevante

Han fortæller, at DGI er i fuld gang med at etablere et datavarehus, hvor perspektivet er at trække på Danmarks Statistik, så konsulenterne bedre kan hjælpe klubberne og foreningerne med at skræddersy idrætstilbud, der passer på demografien i lokalområdet, passer ind i øvrige tilbud og som Business Analytics på de store datamængder forudsiger, der vil være efterspørgsel efter.

»Nogen gange kan det være at tilbyde et spinninghold for mødre, der alligevel bare følger deres børn til svømning, andre gange kan det være særlige tilbud til diabetikere, fordi data siger, der er mange af dem i et bestemt område,« lyder det entusiastisk fra Lars Houbak.

Dansk Dynamics-invasion i Barcelona: Se billederne fra Convergence 2013

En sidste ting, der trækker i retning af en opgradering til Dynamics CRM 2013, er den tætte integration til Yammer. Ikke fordi Enterprise Social Media er et af tidens store buzzwords, men fordi det vil passe godt til, hvor DGI er i dag:

Yammer giver mere demokrati

»Vi kommer fra en tid, hvor årsmødet var den øverste myndighed, der bestemte alt. De ansatte var derfor tilbageholdende med at lægge planer, der rakte mere end et år frem. Nu fokuserer vi mere bevidst på strategi, men det valg følte mange samtidig var et fravalg af demokrati. Og jeg er overbevist om, at Yammer vil sparke demokratiet frem og drage baglandet ind i beslutningerne,« siger Lars Houbak til Version2.

Alt i alt tror Lars Houbak på, at der er rigeligt med opgraderingsgrunde til at kunne lave en business case. Men uanset hvad bliver det ikke lige med det samme:

»Jeg er ikke i tvivl om, at vi skal derover (på Dynamics CRM 2013, red.) Men DGI har en klar second mover-strategi, fordi vores tætte kobling til offentlige midler tvinger os til at være meget omkostningsbevidste,« siger Lars Houbak.

Dertil kommer også en opgradering af DGI's Dynamicx AX-løsning fra 4.0 til 2012-versionen og et hjemmesideprojekt, der begge vil trække store veksler på organisationen.

»Så realistisk kommer vi nok på i 2015,« siger Lars Houbak.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere