Udviklingen af det nye sygesikringssystem, Praksys, ligger fortsat mere eller mindre stille, og på kundesiden har KL og alle regionerne fundet 17 kritiske fejl i systemet, som skal rettes, inden man vil acceptere produktet.
Det fremgår af en statusrapport fra Regionernes Sundheds-It (RSI) fra 26. august i år, som DigiTech har fået aktindsigt i.
»Det er et krav fra kundens side, at alle fejl skal løses, idet de betragtes som forretningskritiske,« hedder det i statusrapporten.
Som tidligere omtalt på DigiTech har de offentlige kunder nedsat et konfliktråd, der skal redde trådene ud med leverandøren, DXC.
Men ifølge rapporten er parterne så langt fra hinanden, at man indtil videre ikke engang har kunnet blive enige om præmissen for konfliktrådets arbejde - derfor er det ikke gået i gang endnu.
»Der er p.t. 17 fejl, som er eskaleret af styregruppen til konfliktrådet. (...) Det er ikke lykkedes at blive enige om rammer og præmisser for konfliktrådets arbejde, hvorfor dette ikke er startet«.
Tilbage i december måned lød meldingen fra Region Hovedstaden, der er primær tovholder på kundesiden, ellers, at forsinkelsen primært skyldtes implementering af den nye databeskyttelseslov.
Dette er en forkortet version af en artikel oprindeligt bragt hos DigiTech. I den oprindelige udgave kan du læse, hvordan man med det tre år forsinkede system er igang med 2. iteration af en funktionel kravtest, selvom kriterierne - jævnfør de mange fejl - ikke er overholdt, og hvordan der endnu ikke foreligger en realistisk tidsplan for projektet.