Derfor køber IT-Koncern et spilfirma: »Hvis nogen kan skabe god brugeroplevelse, er det spiludviklere«

9. september 2020 kl. 03:452
Derfor køber IT-Koncern et spilfirma: »Hvis nogen kan skabe god brugeroplevelse, er det spiludviklere«
Illustration: Goathamster Studio.
Dansk udviklerkoncern har opkøbt et spilfirma for at kombinere klassisk udvikling med spilbranchens benhårde prioritering af brugeroplevelsen i et system.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

De fleste af os har været der. Vi sidder i lufthavnen med en tarvelig, alt for dyr sandwich, og der er flere timer til flyet går. Vi hiver mobilen frem, henter et spil og ser, hvad det kan.

For undertegnede ender den historie hurtigt. De fleste mobilspil fanger mig ikke, og jeg giver dem kun få sekunder, før jeg lukker spillet ned, sletter det igen og går videre.

Log ind og læs videre
Du kan læse indholdet og deltage i debatten ved at logge ind eller oprette dig som ny bruger, helt gratis.
2 kommentarer.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
2
9. september 2020 kl. 14:29

...siden jeg holder mest af kort-og brætspil.

1
9. september 2020 kl. 13:11

Visse it-systemer har mindet lidt for meget om et gammelt adventure-spil, hvor man står i en mørk og klam hule, leder efter en kontaktmulighed, men det eneste man ser, er noget mystisk skrift på hulens væg og tre dybe og mørke tunneler.