Danskerne er villige til at dele browserhistorik for målrettede tilbud
Næsten hver anden dansker mellem 18-34 år er villige til at dele deres private browserhistorik med virksomheder, så der kan sendes målrettede tilbud mod dem online.
Omvendt er det kun hver fjerde mellem 55-64 år, der er villige til at gøre det samme. I alt er det 32 pct. Af danskerne, der er villige til at dele browserhistorik med virksomheder.
Det viser tal fra softwarevirksomheden Sitecore, der i forbindelse med julen har fået undersøgt danskernes indkøbsvaner.
Undersøgelsen viser også, at 43 pct. Af danskerne i forbindelse med julen forventer at modtage og åbne målrettede emails fra virksomheder, de godt kan lide, ligesom 42 procent ønsker at modtage personlige forslag fra deres yndlings-brands.
1000 danskere har gennem et online-panel besvaret undersøgelsen mellem 12. og 27. juli. Besvarelserne er vægtede, så resultaterne afspejler befolkningssammensætningen. Det er analyseinstituttet Advanis, der står bag undersøgelsen.
