Danske Podio-stiftere forgyldt med over 300 millioner kroner
Når store virksomheder opkøber mindre af slagsen, klapper de som regel i som en østers, når der bliver spurgt ind til købsprisen.
Sådan var det også, da det danske it-firma Podio blev opkøbt af virtualiseringsgiganten Citrix i april.
Men nu mener it-mediet Thenextweb.com at vide, at Podio, der laver samarbejdssoftware, blev opkøbt for 53 millioner dollar, svarende til 312 millioner kroner.
Mediet har oplysningen fra et dokument, Citrix har sendt til det amerikanske SEC, Securities and Exchange Commission.
Dermed var der altså tale om et ganske pænt beløb for danske Podio, der har været lanceret i godt og vel et års tid og har 27 ansatte i København og San Francisco.
Podio bliver brugt som projektværktøj hos virksomheder verden over, blandt andet BBC, BMW og Twitter.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.