Danske kunders Samsung Galaxy S III slår revner

Flere danske kunder oplever, at deres dyrt indkøbte Samsung Galaxy S III slår revner. Samsung i Danmark er klar til at hjælpe kunder med problemer.

Samsung langer lige nu Android-telefonen Galaxy S III over disken i et tempo, som konkurrenterne på mobilmarkedet må misunde det koreanske selskab.

Men alt er ikke fryd og gammen, for nogle af de nye kunder oplever, at telefonens ramme slår revner. Det skriver Mobilsiden.dk.

Problemet er blevet debatteret henover sommeren på hjemmesidens mobilforum, Mobildebat.dk. Og Samsung i Danmark indrømmer da også, at der er noget om snakken.

»Vi er blevet klar over, at enkelte af vores kunder oplever sprækker i bag-coveret til vores GALAXY SIII. Vi undersøger netop nu årsagen, men kunderne skal naturligvis have fejlfri telefoner. Derfor udfører vi reparationen gratis,« siger servicechef hos Samsung, Jens Lundquist, til Mobilsiden.dk.

Samsung hævdede i en pressemeddelelse torsdag at have solgt flere end 20 millioner eksemplarer af telefonen siden lanceringen i maj.

Læs også: Her er den nye Samsung Galaxy S3

Telefonen er lige nu Samsungs flagskib med Android-styresystemet. Den kan fås til en vejledende udsalgspris omkring 4.500 kroner.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (19)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#6 Deleted User

Når man nu ved at f.eks apple oftest som automat-reaktion vælger at nægte at have nogen skyld og nægter at betale så må man da sige at Samsung her udviser en helt anden og noget bedre adfærd.

case iphone4 antenne problemer og macbook med dårlige lodninger.

  • 9
  • 4
#7 Deleted User

Når man nu ved at f.eks apple oftest som automat-reaktion vælger at nægte at have nogen skyld og nægter at betale så må man da sige at Samsung her udviser en helt anden og noget bedre adfærd.

case iphone4 antenne problemer og macbook med dårlige lodninger.

  • 5
  • 3
#12 Joe Sørensen

Jeg er enormt afslappet. Det ville være dumt at hidse sig op over, at nogen overholder loven :)

Helt enig, men der skal også være plads til et skuldreklap til virksomheder der overholder loven. Især de virksomheder som gør det uden først at blive hjulpet til det af en retsinstance.

Om at telefoner får revner af at blive holdt forkert: Min Samsung har også ren revne efter at jeg har holdt den på en forkert måde, 1.5 meter over en asfalteret cykelsti. På det punkt savner jeg min gamle HTC. For det første var den ikke så glat. For det andet får den ikke revner af at møde asfalt, selv efter flere gentagelser af det eksperiment.

Løsningen er vel at jeg lærer at passe bedre på den.

  • 5
  • 0
#14 Carsten Gehling

" Tjoh. Jeg synes ikke det burde være nødvendigt at rose virksomheder for at overholde gældende lovgivning."

Jamen det er det da heller ikke. Men det koster ikke noget og giver samtidig et højere incitament til at gøre det rigtigt igen næste gang.

Vær med til at gøre alting lidt mere positivt :-)

/ C

  • 6
  • 0
#18 lArs hAnsen

Så kan man jo være glad for at det er Samsung som har problemet. Havde det været Apple havde man jo bare, aller nådigst, fået lov til at købe en Bumper.. "Sådan nu kan du ikke se at der er revner"

  • 3
  • 2
#22 Deleted User

Det har du så ganske ret i. Forstå mig ret, der er intet galt i det Samsung gør her - det er den bedste form for PR man kan få.

Alternativt kunne de have insisteret på at folk holdte den forkert, og hævde at telefonen ikke fejlede noget. Det ER set før ;)

Helt klart et stort plus til Samsung at vedkende sig deres fejl, og udbedre dem! Og ja, det er "bare" hvad de skal gøre ifølge loven. Men desværre er der flere der ikke anerkender loven, og holder sig til deres egne "garanti", som sjovt nok ikke dækker det de skal iflg. loven.

  • 4
  • 1
#24 Johan RB

Det eneste der er limet i en SGS3, er LCD'et til mellemcoveret, og digitizeren oven på LCD'et. Det kan godt være det er det der holder sammen på din telefon.

Jeg er ikke ret imponeret over byggekvaliteten på hverken SGS2 eller 3. Det meste HTC jeg har haft mellem hænderne, har jeg heller ikke været imponeret af. Nokia Lumia serien, og iPhone 4 og 4S er til gengæld godt skruet sammen.

  • 3
  • 2
#25 Martin Ipsen Pedersen

Oplevelsen af samlekvalitet er altid lidt subjektiv... derfor kan jeg kun sige, at min HTC (sensation) har holdt til lidt af hvert... inkl. fald på 1½ meter og den slags. Den kører stadig uden problemer. Det største problem jeg har oplevet er sådan set deres HTC Sense, men det har ikke meget med samlekvaliteten at gøre.

Lidt mere i trådens ånd: dårlige oplevelser får kunder til at forsvinde. Gode oplevelser skaber muligheden for at kunden bliver. Flere rigtig gode oplevelser sandsynliggør at man fastholder kunden.

Så hvis en en SGS3 giver en god oplevelse hos brugerne... og når der er noget galt, så hjælper leverandøren uden brok, det er gode oplevelser og sandsynliggør at en stor del vil mere end overveje en SGS4,5,6 etc. etc.

Så selvfølgelig er det sund fornuft af Samsung at gøre det - og selvfølgelig skal det positivt noteres uden at gå i selvsving når en leverandør gør det de skal uden at man skal kæmpe for det.

  • 0
  • 0
#26 Povl H. Pedersen

At Samesong ikke ville lave rep før det fik tilstrækkeligt pressedækning ?

Man skal undgå at købe deres low-end plastic fantastic modeller, og i stedet købe deres top-modeler der er lavet af metal og glas, så revner de ikke ved normalt brug.

Min gamle iPhone 3G fik en revne i plastic nede ved ladestikket, den blev byttet uden problemer hos Apple.

  • 0
  • 1
Log ind eller Opret konto for at kommentere