Forskningsprojektet ATEL, som studerer skolebørns tidlige udvikling inden for skrivning, har allerede kastet vigtig viden af sig – nu er håbet, at det også kan føre til algoritmer, som måske kan opstøve børn med læse- og skrivevanskeligheder.
Artiklen er ældre end 30 dage
Når det kommer til forskning inden for børns sproglige udvikling, har fokus traditionelt været på læsning og stavning. Indtil videre har skrivning været forholdsvis underprioriteret, men de seneste års udvikling inden for digital undervisning har givet nye muligheder for at studere de yngste folkeskolebørns udvikling af et skriftsprog.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
