Det meste er oppe at køre igen nu, men et nedbrud onsdag eftermiddag efterlod både Danske Banks kunder - og alle med MobilePay uden adgang til systemerne.
Klokken 23 kunne banken konstatere, at systemerne stadig ikke var helt oppe at køre, men der er sidenhen kommet styr på de fleste systemer.
»På nuværende tidspunkt (kl. 8.30, red.) er vi stadig i gang med at analysere. Det er en intern fejl i vores systemer, som skyldtes et strømsvigt, vi havde i går eftermiddags, der fik flere af serverne med kundevendte løsninger til at gå ned. Det har vi så forsøgt at få op at køre, system for system, i aftes og nat og er nu der, hvor langt de fleste systemer kører som normalt igen,« siger Kenni Leth, pressechef i Danske Bank til Version2.
Så det betyder, at jeres backup-strømforsyning har fejlet?
»Jeg kan ikke sige yderligere omkring situationen. Det er det, vi er i gang med at analysere. Det berører vores kundevendte onlineløsninger som Mobilepay, pengeautomater, visse kortbetalinger og onlineløsninger som mobil- og netbank.«
Langt de fleste systemer er nu oppe. Banken har dog stadig problemer med Mobilepay, hvor man ikke kan betale i butikker. Nogle Mobilepay-brugere er også forhindret i at foretage person-til-person-betalinger og kan opleve at få en timeout i forbindelse med transaktionen.
Kenni Leth kan ikke give et bud på, hvornår de sidste problemer er løst.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.