Danske Bank ramt af nedbrud på netbanken

Kunder hos Danske Bank har mandag eftermiddag haft problemer med at logge på netbanken. Nedbruddet har ramt afdelinger i flere lande.

Danske Bank-kunder i flere lande har mandag ikke kunnet logge på netbanken via Danske Banks hjemmeside. Mandag eftermiddag arbejdede banken fortsat på at løse problemerne.

Finlands svar på DR, Yle, rejste spørgsmålet om, hvorvidt nedbruddet hang sammen med et DDoS-angreb mod banken OP Pohjola, som har stået på i seks dage.

Danske Bank oplyser til Version2, at banken ikke vil udtale sig om årsagerne til nedbruddet, men at intet tyder på en sammenhæng mellem de to bankers problemer. Danske Bank i Finland er dog også ramt af mandagens problemer.

Danske Bank havde også tekniske problemer den 30. december.

Mens det ikke er muligt at logge på netbanken, så kan kunderne stadig anvende mobil- og tabletapplikationerne til at foretage de mest almindelige bankforretninger, oplyser Danske Bank.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (1)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#1 Nicolai Rasmussen

Danske Bank oplyser til Version2, at banken ikke vil udtale sig om årsagerne til nedbruddet, men at intet tyder på en sammenhæng mellem de to bankers problemer.

Der er alt for meget lukkethed i store organisationer. Danske Bank, Nets, PET, CSC, Justitsministeriet, DSB, osv. osv. osv. Når man får den størrelse hvor man synes at man ikke behøver at fortælle hvad der foregår, så går det den vej hønsene skraber. Det er fair nok at man ikke fortæller, mens man prøver at finde hoved og hale i hvad der sker, men et par dage senere kan man sagtens forklare hvad der er sket. Hvis ens sikkerhed kan kompromiteres alene ved at genfortælle hvad der er sket, så er sikkerheden ikke høj nok, og de ansvarlige bør flyttes til andre, og for dem, mere passende funktioner. Ansvar starter oppefra.

  • 4
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere