Danske Bank kludrer i lancering af gratis iPhone-app

Flere steder i landet reklamerer Danske Bank for sin nye iPhone-applikation, iDanske. Men kunderne får en fejlbesked, når de forsøger at downloade den.

»iDanske. Nu er Danske Bank kommet til din iPhone«.

Sådan lyder budskabet på en stribe spritnye reklameplakater flere steder i landet.

Plakater, der melder ankomsten af Danske Banks nye, gratis iPhone-applikation med navnet iDanske, som kunderne kan bruge til at tjekke saldoen og overføre penge på farten.

Men der er tilsyneladende gået kludder i lanceringen for Danske Bank.

Applikationen er i skrivende stund ikke at finde i Apples online-butik, App Store, som er den officielle indgang til at købe og downloade iPhone-applikationer.

Ej heller giver det noget brugbart resultat at sende en sms med teksten 'DANSKE' til nummeret 1231, som Danske Banks reklame alternativt opfordrer kunderne til.

En Version2-læser og Danske Bank-kunde fortæller i en e-mail, at han så reklamen tidligt mandag morgen på Odense Banegård Center.

»Jeg har længe manglet sådan en (iPhone-applikation, red.), så sender straks en sms til 1231, men får en test-meddelelse tilbage,« skriver læseren, der heller ikke kan finde iDanske-applikationen i App Store.

Test-meddelelsen kan ses i screen dump'et til højre for artiklen, og den viser med al tydelighed, at noget må være gået galt i kommunikationen mellem marketing og it-udvikling i Danske Bank.

Version2 har kontaktet Danske Banks presseafdeling, der i øjeblikket er i gang med at undersøge sagen.

Danske Bank er Danmarks største bank. Banken betjener omkring 2,2 millioner privatkunder.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (10)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Peter Schaufuss

Det er da for let at skyde skylden på Apple.

Alle ved hvordan Apples App store fungerer, så det er udelukkende Danske Banks fejl at de ikke har sikret, at deres applikation er godkendt før de starter en landsdækkende kampagne.

At deres SMS service her kl. 13 STADIG bare svarer med "danske test" viser bare med alt tydelighed at det er Danske Bank der har kvajet sig og ikke har koordineret deres kampagne godt nok på tværs af de services den inkluderer.

Jeg har selv Danske Bank og glæder mig til at få en rigtig app, men det er pinligt for banken at starte en landsdækkende kampagne der ikke er klar.

  • 0
  • 0
Anders Klinkby

Jeg hedder Anders og er pressechef i Danske Bank. Vi er på vej med en løsning til smartphones, som ikke er set før på det danske bankmarked. Vores plakatophængere har været lige ivrige nok og skiltet et par dage for tidligt. Vi må bede kunderne om at have tålmodighed til onsdag, hvor man kan downloade løsningen. Kunder som allerede nu SMS’er til 1231 vil modtage en besked, når løsningen er klar til brug.

Vi glæder os til at fortælle mere i forbindelse med lanceringen.

  • 0
  • 0
Jørn Tychsen

Hvis det er en app til at tilgå netbanken så må den vel anvende NemID... ??
Hvis det er tilfældet så begynder det for alvor at ligne noget. Alt hvad vi har hørt tidligere er at NemID og smartphones ikke harmonerer og at der ikke foreligger nogen dato for hvornår det bliver bedre.

Ved Jyske bank betyder anvendelsen af nemID sågar at den adgang man tidligre havde til netbanken via telefonen ikke længere kan lade sig gøre. Nu kan Jyske bank så lære af DB. Blot skal vi lige af med denne iphone facination, hvad med andre platforme ?

  • 0
  • 0
Christopher Gersbo-møller

Nogen bør forresten fortælle Anders Klinkby/Danske Bank, at "iDanske" plakaten (der blev opsat for tidligt) ikke overholder "Rammeaftalen for mobile indholds- og betalingstjenester".

http://www.rammeaftalen.dk/?page_id=43 :

"Prisoplysninger skal angives med minimum samme skriftstørrelse som for applikationskoden eller web-/wap-adressen."

Det kan måske virke som en bagatel, men parterne bag rammeaftalen har tidligere uddelt bøder for lignende overtrædelser.

  • 0
  • 0
Thomas Kazinski

Her mere end et år efter laceringen fungerer knappen 'tilmeld betalings service' stadig ikke men henviser brugeren til NetBank plus at der ofte er dage mobilappen ikke lave overførsler samme dag fordi den tilsyneladende følger den 'analoge' Banks Døgn og dage for hvor længe man vil holde pengene. Em app skulle jo netop sætte on the go brugeren fri af tid og sted, så hvad er pointen med at man ikke laver den så folk kan betale og overføre hurtigst muligt ?(ud over selvfølgeligt hvis app'en ikke var ment som noget en bank ville gå helhjertet ind i på mediets præmisser men hellere holde så længe på pengene og hente så mange betalings gebyrer som muligt)

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere
IT Company Rank
maximize minimize