Dansk udvikler bruger stop motion til at give nyt spil dybde: »Det er som om, dit legetøj er blevet levende«

Stop-motion og photogrammetry giver Vokabulantis sit specielle dukkefilms-look. Illustration: Kong Orange
Spilstudiet Kong Orange har, sammen med animationsfirmaet Wired Fly og digter Morten Søndergaard, sat sig for at bringe stop-motion ind i deres kommende poetiske co-op-spil. Vi har snakket med Kong Oranges stifter Esben Kjær Ravn om den omstændelige proces, det er, at bringe virkeligheden ind i spil.
Stop motion vil for de fleste nok være forbundet med film som King Kong, The Nightmare Before Christmas eller Walter og Trofast-serien. Men det danske spilstudie Kong Orange har sat sig for at bringe stop

Log ind og læs videre

Artiklen er forbeholdt brugere på Version2.

Du kan læse artiklen ved at logge ind eller ved at oprette dig som bruger.

Hvorfor skal du logge ind? Læs vores blogpost her.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet