Dansk Tinder-konkurrent får millioninvestering til selfie-dating
Den danske Tinder-konkurrent Teazr er nu på vej til USA og håber at erobre en del af markedet for dating-apps.
Appen har netop fået en investering på 1,6 mio. kr. fra blandt andet den danske venturefond Seed Capital, der også har investeret i sports-appen Endomondo og rating-sitet Trustpilot.
Teazr fungerer på mange måder som Tinder, hvor man bliver præsenteret for en række billeder af potentielle matches. Man kan således enten swipe til venstre for at afslå en match eller til højre, hvis man er interesseret i vedkommende. Swiper to personer til højre med hinanden, opstår der et match, hvorefter man kan skrive sammen.
Teazr har taget skridtet videre herfra og kræver, at begge personer også tager en selfie i det øjeblik, hvor man matcher. Først når man accepterer selfien fra den anden person, kan man skrive sammen.
Denne funktion skal ifølge Teazr-stifterne være med til at sikre, at der ikke er usikkerhed om, hvem man matcher med. Et profilbillede kan være nok så opstillet, men en selfie er mere umiddelbar og kan derfor give et mere realistisk indtryk af en anden person. Derudover vil man ikke kunne tage screenshots på Teazr. Første gang man gør det, vil man blive udelukket fra tjenesten i 24 timer, herefter i henholdsvis 7 og 31 dage og den fjerde gang, bliver man helt bandlyst.
På trods af at Tinder har en estimeret brugerskare på over 50 mio. personer, så døjer appen ifølge Teazr-stifterne med, at det kun er sjældent, at et match rent faktisk ender med, at man skriver sammen.
Teazr har indtil videre fået 15.000 danske brugere på lidt over tre måneder. Ud af dem begynder 63 pct. af de folk, der matcher, en samtale ifølge stifterne.
»Vi er sikre på, at årsagen til dette er de problemer, Teazr løser med usikkerheden omkring, hvem der gemmer bag profilen,« siger den 20-årige medstifter og adm. direktør for Teazr, Daniel Delouya.
De unge app-stiftere er nu på vej til USA for at udbrede kendskabet til dating-appen på de amerikanske universiteter.
