Godt nok skinner solen over København denne tirsdag formiddag, men det ville være en overdrivelse at kalde dagens vejrlig for sommer.
Den danske mobilproducent Lumigon lovede i midten af august ellers Version2-læserne, at T2-telefonen ville blive lanceret på udvalgte markeder i slutningen af sommeren - eller allersenest i starten af efteråret.
Men selvom efteråret for længst har meldt sin ankomst, er der stadig ikke nogen T2-telefon i sigte.
Version2 har kontaktet Lumigons kommunikationschef, men meldingen er, at man ikke har nogen kommentar lige nu, og at virksomheden nok skal melde noget ud, når den er klar.
Presset på Lumigon vokser støt dag for dag, ikke mindst på virksomhedens Facebook-side, hvor skuffede fans lufter deres frustration:
»Sommeren er slut - pls giv os telefonen eller i det mindste noget ny information om priser osv.,« lyder en af kommentarerne.
En anden Lumigon-fan går mere til stålet:
»Lumigon, hvor er min telefon, I sagde sommer 2012, og sommeren er nu slut - tager I gas på os?« lyder kommentaren på Facebook-siden.
Det får chefredaktør på mobilsiden.dk John G. Pedersen til at betegne presset på Lumigon som faretruende:
»Når man lover noget, skal man holde det. Tingene går uhyggelig stærkt i en ekstremt presset telebranche, så når man siger, at telefonen kommer til efteråret, så skal den ikke først dukke op i julehandlen. Især ikke, når man har en historik med en telefon, der aldrig kom,« siger John G. Pedersen til Version2.
John G. Pedersen henviser til, at Lumigon tilbage i 2010 med store armbevægelser præsenterede T2-telefonens forgænger T1, der adskillige gange blev lovet lanceret - men aldrig kom på markedet.
Mobilsiden.dk har lavet en udmærket tidslinje, der illustrerer historikken med Lumigons produkter og brudte løfter. Og John G. Pedersen vurderer, at det fra kundernes synspunkt er ved at være sidste udkald for T2:
»Der sidder mange derude, som venter på den og glæder sig. Men de forventer også sikkerhed for, at firmaet er seriøst - og ikke mindst tager kunderne seriøst. Hvis Lumigon gang på gang ikke kan leve op til deres egne løfter, er kunderne i deres gode ret til at overveje, hvordan firmaet vil håndtere opdateringer eller eventuelle fejl. De kan også sidde med en helt retfærdig bekymring om, hvor længe firmaet mon eksisterer,« siger John G. Pedersen fra mobilsiden.dk til Version2.dk.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.