Dansk spiludvikler droppede tracking og køb i app: Fik ti års spilletid på syv måneder
‘Billies Bedste Børneapp’ har været en stor succes for Bilka og Salling Group. Den aalborgensiske udvikler ALL CAPS fortæller om at samarbejde med en supermarkedskæde, og hvorfor man fjernede dataindsamling i app’en.
Artiklen er ældre end 30 dage
Det kan nærmest ikke lade sig gøre at lave en fornuftig forretning ud af at lave børnespil til et dansk publikum. Målgruppen er begrænset, og det er svært at lave en forbrugervenlig forretningsmodel, der ikke indsamler data om brugerne eller tilbyder en masse ekstra køb, fordi forældre i høj grad er vant til at spil på telefonen er gratis.
Det mener de i det aalborgensiske spilstudie ALL CAPS.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
