Dårlig kinesisk undskyldning for iPhone 5-ridser? »Mest komplekse vi nogensinde har samlet«

Den kinesiske iPhone-producent Foxconn kalder iPhone 5 for den mest komplicerede telefon, firmaet har produceret. Det sker efter stribevis af klager over ridser i telefonen.

Kinesisk Foxconn, der blandt andet fremstiller Apples iPhones, kalder den nye iPhone 5 for den mest komplekse telefon, firmaet nogensinde har samlet. Det fortæller en anonym kilde fra taiwanske Hon Hai Precision Industry, der er indehaver af og har ansvaret for en lang række industrifabrikker i Kina - herunder Foxconn. Det skriver The Wall Street Journal.

Illustration: MMM.PWR

Udmeldinger kommer efter, at flere brugere har opdaget ridser og mærker på primært den mørke aluminiumskant på den sorte iPhone 5. Det har fået Foxconn til at sætte tempoet ned for at øge kvalitetskontrollen, selvom Apples marketingdirektør, Paul Schiller, ellers har svaret, at aluminium naturligt nok kan blive ridset.

Senest har der også været optøjer på Foxconn, fordi flere arbejdere klagede over uhørte arbejdsforhold og et tempo i produktionen, som var utåleligt. Det har også været med til at sætte produktionsniveauet ned.

Hvorvidt produktionen af iPhone 5 på Foxconn er normaliseret, vides endnu ikke præcist. Men leveringstiden ligger i Danmark stadig på mellem tre til fire uger.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (7)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#1 Jesper Poulsen

Men for det første er en anodisering et forstærket lag på et alu-emne og for det andet, så lader man forbrugeren om at ridse apparaterne. De skal ikke være ridsede når de forlader fabrikken.

Bang & Olufsen har styr på anodisering. Måske Apple skulle ha' snakket med folkene i Struer først.

  • 7
  • 0
#4 Torben Bundgaard

Ja-ja Mandskabet skal drives frem med hug og slag, for mellemlederes vedkommende, dog kun med den flade side af klingen! Jeg er nu pensioneret, men har i en årrække arbejdet som kvalitetsansvarlig på Rolls-Royce Phantom. Jeg kan ikke mindes nogen kunde udtrykke forståelse for fejl og mangler (ridser) - med begrundelsen, det er også så svært. Hvad vedkommer det kunden, hvor svært det evt. kan være?

  • 7
  • 0
#5 Jørgen L. Sørensen

--- med den pris som telefonerne koster er det da rimeligt nok at der følger ridser med så kunden ikke selv behøver at ridse telefonen :-)

Undskyld - nu skal jeg nok være seriøs: Uanset om telefonen er kompliceret eller ej skal den være uden ridser - hvis fabrikken ikke kan klare det, er arbejderne ikke kvalificerede nok, eller tempoet er sat for højt (eller begge dele). Nogle gange kan det være for dyrt at købe billigt, hvilket også gælder for virksomheder.

  • 1
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere