CSC siger farvel til 300 danske ansatte

1. juni 2012 kl. 10:33
CSC har i denne uge ført de afskedigelser ud i livet, som blev varslet i april. I alt 300 ansatte forlader it-virksomheden.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

108 medarbejdere er blevet fyret. Atter 192 forlader virksomheden gennem frivillige aftrædelsesordninger.

Den pressede it-virksomhed CSC Danmark har i denne uge gennemført de afskedigelser, der blev meldt ud i april.

»Vi har ført nogle meget svære beslutninger ud i livet, og det er klart, at det er en proces, der påvirker os alle. Vi haft et godt og professionelt samarbejde med alle, der har været involveret i processen, heriblandt HK, akademikerne og vores ledere. De har sammen med de øvrige faglige repræsentanter taget et stort ansvar for at hjælpe vores medlemmer, så antallet af opsagte har kunnet holdes så langt nede som muligt,« udtaler administrerende direktør for CSC Danmark, John Walsh, i en pressemeddelelse.

De afskedigede medarbejdere er alle blevet tilbudt hjælp til at finde et nyt arbejde:

Artiklen fortsætter efter annoncen

»Det er tydeligt, at vi har nogle meget attraktive medarbejdere, og vi har fået imponerende mange henvendelser fra andre it og teknologivirksomheder,« udtaler nordisk HR-direktør Charlotte Lundblad, CSC, i pressemeddelelsen.

Ud over de i alt 300 danske medarbejdere kommer en gruppe ansatte, som har forladt virksomheden gennem 'naturlig afgang'.

I alt skal der fyres 450 CSC-ansatte i Norden, og den proces er stadig i gang i Norge og Sverige.

CSC har herhjemme cirka 2.000 ansatte.

**CSC afslutter omstrukturering i Danmark**

CSC Danmark har i de seneste dage afsluttet den planlagte organisationstilpasning i Danmark med opsigelsen af i alt 108 danske medarbejdere. Derudover har CSC indgået frivillige fratrædelsesaftaler med 192 medarbejdere. Hertil kommer, at en gruppe medarbejdere har forladt CSC via naturlig afgang.

“Vi har ført nogle meget svære beslutninger ud i livet – og det er klart, at det er en proces, der påvirker os alle. Vi haft et godt og professionelt samarbejde med alle, der har været involveret i processen, heriblandt HK, akademikerne og vores ledere. De har sammen med de øvrige faglige repræsentanter taget et stort ansvar for at hjælpe vores medlemmer, så antallet af opsagte har kunnet holdes så langt nede som muligt. Nu er CSC Danmark klar til at gennemføre vores strategi med fokus på at styrke kundefokuseringen via innovation og fremsynede idéer, profitabel vækst og ved at skabe et godt arbejdsmiljø for vores medarbejdere i de nordiske lande,” siger John Walsh, CSC’s direktør for Norden og adm. direktør i CSC Danmark.

Samtlige medarbejdere, der har været omfattet af omstruktureringen, er blevet tilbudt støtte og hjælp til at finde et nyt job.

“Takket være det gode samarbejde med alle de involverede parter, gjorde vi alt hvad vi kunne for at gøre processen så respektfuld og veltilrettelagt, som muligt. Det er tydeligt, at vi har nogle meget attraktive medarbejdere, og vi har fået imponerende mange henvendelser fra andre it og teknologivirksomheder. Derudover tilbyder vi medarbejderne en række forløb og samtaler, der skal gøre det lettere for dem at komme videre fra CSC. Virkelig mange af de berørte medarbejdere har taget imod disse tilbud, og vi gør alt, hvad vi kan, for at hjælpe dem gennem hele forløbet,” siger nordisk HR-direktør Charlotte Lundblad, CSC.

Samlet set er det målet, at omstruktureringen af CSC i Norden skal reducere antallet af medarbejdere i Norden med 450 medarbejdere. Denne proces forløber fortsat i Norge og Sverige, hvor der stadig indgås frivillige fratrædelsesaftaler.

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger