Coronapas-app og sundhed.dk ramt af nedbrud

22. november 2021 kl. 10:107
Coronapas-app og sundhed.dk ramt af nedbrud
Illustration: Digitaliseringsstyrelsen.
En formentlig overbelastning af computersystemer har resulteret i et nedbrud hos sundhed.dk, der betød, at covid-19-testsvar ikke kunne vises i coronapas-appen og på sundhed.dk.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Et nedbrud har over weekenden forhindret borgere i at se deres covid-19-testsvar og opdatere deres coronapas i appen MinSundhed og på hjemmesiden sundhed.dk.

Det skriver Ekstra Bladet på baggrund af oplysninger fra Statens Serum Institut (SSI).

Nedbruddet, der er overstået, skyldtes ifølge SSI formentlig en overbelastning af computersystemer, der behandler data fra coronatest, hvilket har standset dataoverførslerne til sundhed.dk.

7 kommentarer.  Hop til debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
7
22. november 2021 kl. 22:03

Jeg kan oplyse, at det ikke har nogen forbindelse til Corona pas, eller den generelle drift af sundhed.dk

6
22. november 2021 kl. 15:13

ALT hvad der har at gøre med NemLog-in, havde i går meget MEGET ofte problemer, uanset om man ville logge på siderne borger, skat, sundhed, eller noget helt andet

Og hvis man så var rigtig RIGTIG heldig, at komme igennem uden problemer, og ramme siden hvor man skal logge på med NemID nøglekort, OG man så gik ned under "Driftstatus", så stod der "Normal drift".

Alt dette er til trods for, at man UDEMÆRKET godt selv vidste, at der var massive problemer med NemLog-in - det kunne man nemlig læse på på siden digitaliser, under NemLog-in og driftside.

Det er i min optik fuldstændig ubegribeligt, at man ikke er i stand til at fortælle brugerne af en hjemmeside, at der er i er problemer med login - eksempelvis med et banner i toppen - når man definitivt VED det.

5
22. november 2021 kl. 14:50

Det medfølgende billede er også af Coronapas app'en og ikke af hverken sundhed.dk eller MinSundhed.

4
22. november 2021 kl. 14:10

Nej, de skriver meget eksplicit coronapas "i appen MinSundhed og på hjemmesiden sundhed.dk".

Ingen af ovenstående er den app som hedder Coronapas (og som er den de fleste vil antage at der menes når nogen siger "Coronapas-app").

3
22. november 2021 kl. 13:39

Hvad mener du? De skriver det er begge dele der var nede til at se corona test svar

2
22. november 2021 kl. 11:35

Ikke den app, V2

1
22. november 2021 kl. 10:49

scandihealth.net har så lange svartider, at de selv timer out ved søgning efter læge og meget ofte også blot på at komme ind på søgeformularen