Corona spænder igen ben for E3-messen

10. januar kl. 13:31
Corona spænder igen ben for E3-messen
Illustration: ESA.
Den årlige spilmesse E3 heller ikke i år ikke afholdt fysisk. Indtil videre er der ikke offentliggjort planer for en digital udgave.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Spilmessen E3 har i mange år været stedet, som samlede folk fra spilindustrien og gav dem en scene, hvor de kunne præsentere deres nye spil eller hardware. Men de sidste par år har coronapandemien sat en stopper for festlighederne. I 2020 blev messen aflyst, mens den kun blev afholdt digitalt sidste år. I år kommer der heller ikke til at være en fysisk event.

Det skriver IGN.

Organisationen, der afholder det årlige event, Entertainment Software Association (ESA), har sendt en pressemeddelelse til IGN, hvor man skriver, at der ikke vil være noget fysisk event i år, det fremgår ikke om, der vil være et digitalt event i stedet.

»På grund af sundhedsrisikoen omkring COVID-19 og dens potentielle påvirkning på sikkerheden for udstillere og deltagere, vil E3 ikke blive afholdt fysisk i 2022,« står der i pressemeddelelsen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

»Vi er stadigvæk meget begejstrede for E3s fremtid og ser frem til at afsløre flere detaljer snart«.

ESA har endnu ikke fastsat en dato for dette års E3, og det får flere spiljournalister til at spekulere i, om vi har set E3 messen for sidste gang. Bloomberg-journalist, Jason Schreier skriver på Twitter:

»Det ser ud til, at E3 er så godt som dødt. Er der nogen, der kan finde på en god undskyldning for at tage til LA i juni?«

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger