En lang række utilfredse kunder føler sig snydt af den britiske cloududbyder Monster Cloud. Kunder, der købte ubegrænset plads i skyen for omkring 470 kroner for et år, må nu punge ud med 3370 kroner - for en enkelt Terabyte.
Det skriver The Register.
Prisstigningen træder i kraft allerede i midten af næste måned, og de nuværende kunder har altså omkring 30 dage til at finde pengene - eller en alternativ sky.
»Jeg gik i starten ud fra, at min eksisterende tjeneste, som jeg har betalt for indtil februar 2017, i det mindste ville indeholde en TB efter de nye ændringer. Men det er ikke tilfældet,« fortæller en anonym Monster Cloud-kunde til det britiske medie.
I stedet har kunden fået at vide, at han fra nu af skal betale den nye pris på 30 pund om måneden, hvis ikke han vil suspenderes fra monster-skyen.
På Twitter har Monster Cloud lige nu travlt med at svare de sure kunder. Selskabet forklarer blandt andet, at selvom man betaler for et år, så kører tjenesten fra måned til måned. Derfor kan prisen hæves på månedsbasis jævnfør vilkårene i aftalen.
I en meddelelse forklarer Monster Cloud, at prisstigningen rammer kunder der kom til meget tidligt i selskabets historie - og som sådan skal være glade for, at de i lang tid har haft en god pris. Ikke desto mindre tilbød selskabet så sent som i januar en pris, som er tolv gang mindre end den, der gælder fra den 14. maj.
--

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.