Cloud-identitetsstyring når 99,99 procent oppetid til kunder

Illustration: Bigstock/Bagotaj
Det skybaserede identitetsstyringsfirma Okta kan nu tilbyde deres kunder 99,99 procent uptime, hvilke skal hive flere til.

Okta, det skybaserede identitetsstyringsfirma, har nået en ny milepæl og kan nu tilbyde sine kunder 99,99 procent uptime, uden at det skal koste dem ekstra.

Det skriver Zdnet.

Ifølge Frederic Kerrest, direktør i virksomheden, er det en service, som skal hjælpe firmat med at tiltrække flere kunder:

»Det er noget, store organisationer kommer til at forvente i takt med. at de flytter deres infrastruktur til skyen,« fortæller han til Zdnet og uddyber, at det især kan være en vigtigt for kunde-id-styring til f.eks. e-handel.

»Hvis de er nede i blot ét minut, så kan det koste dem millioner af dollars i tab.«

Ifølge virksomheden er der flere og flere firmaer, der bevæger sig over på skyen – især under coronakrisen, hvor manges forretninger har været afhængige af en digital infrastruktur.

Det nye løfte kommer efter, at Okta har bygget en ny arkitektur stack helt fra bunden. Direktøren erkender, at der kan komme udfordringer med software, hardware og netværk, og at det kræver en sikker maskine, som kan tilpasse sig.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (2)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere