Cloud-gigant ramt af nedbrud på 18. time

En database-fejl er skyld i et længerevarende nedbrud hos cloud-kæmpen Salesforce.

En databasefejl har sendt en database hos cloudvirksomheden Salesforce til tælling. Problemet har ramt mange amerikanske kunder og er i skrivende stund ikke blevet løst.

Nedbruddet har fået selskabets administrerende direktør for Salesforce, Marc Benioff, til at udstede undskyldninger på Twitter, hvor brugere stadig melder om problemer på 18. time.

Læs også: Amazon-nedbrud rev stribevis af online-giganter rundt

Fejlen har ramt den såkaldte NA14 instance - der i Salesforce-terminologien dækker over et komplet sæt af netværk og storage-infrastruktur. Hver instance servicerer en gruppe af kunder - i dette tilfælde Nordamerikanske kunder.

NA14 blev tirsdag flyttet på grund af problemer med strømleveringen. Herefter kørte systemet ifølge The Register fint i otte timer. En databasenedbrud har imidlertid fået lavet integritetsproblemer med filerne på NA14-databasen, forklarer Salesforce på sin hjemmeside.

Læs også: Strømsvigt er stadig datacentrets største fjende

Den seneste melding lyder ifølge PCWorld, at Salesforce har opgivet at fikse fil-integriteten og i stedet fokuserer på at få fremskaffet en backup, der skulle være uberørt.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere