CIO: Hvis du ikke kan se værdien af din data, er noget i stykker

Er du i tvivl om, hvorvidt virksomheden spinder værdi på data science, så er der noget galt, mener Adforms CIO.

Hvis din virksomhed ikke er sikker på, om investeringerne i data science betaler sig, så er der noget galt. Det mener Steffen Andersen, der er CIO i selskabet Adform.

Steffen Andersen, CIO i Adform. Illustration: Steffen Andersen

»Hvis man ikke selv kan se, at det skaber værdi i dag, så er der noget, der er i stykker i kæden,« siger han og tilføjer:

»Min klare opfordring er, at man finder det og fikser det. Enten formåede du selv at udnytte data bedre, eller også kommer der nogle andre, som kan det.«

Hos Adform lever man af at købe den rigtige annonceplads online til den rigtige pris, og arbejdet med avanceret dataanalyse er central for selskabets succes. Men selv om en virksomhed bevæger sig i et felt, hvor potentialet i teknologien er mindre tydelig, er Steffen Andersen ikke i tvivl om, at det eksisterer.

»Jeg kan ikke vurdere, hvad der er USP'et (Unique Selling Proposition, red.) i alle virksomheder. Men jeg har en stærk tro på, at den kan findes. Jeg har aldrig set, at den teknologiske udvikling er gået den anden vej,« siger han og fortsætter:

»Der er så meget værdi i data, og hvis man ikke formår at få det synliggjort for virksomheden, så er der et eller andet greb, man har misset undervejs. Det behøver ikke være stort, men der er noget, man ikke har taget hånd om endnu.«

Læs resten af artiklen på vores PRO-medie DataTech.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (1)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere